CARILAH CINTA ILAHI NESCAYA KAMU AKAN MENDAPAT CINTA MANUSIA


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم

Ya Allah!Limpahkanlah rahmat yang penuh dan kesejahteraan yang sempurna ke atas penghulu kami Nabi Muhammad SAW yang terungkai dengannya oleh simpulan dan terhapus dengannya oleh segala kesusahan dan diselesai dengannya dengan segala hajat dan dicapai dengannya segala kegemaran dan mudah-mudahan cantik kesudahan serta diharapkan turun hujan dengan berkat wajahnya yang mulia.Dan juga di atas keluarganya dan sahabat-sahabatnya pada setiap detik dan nafas dengan bilangan setiap yang maklum bagiMu.



February 23, 2013

Hati mesti mau kuat beb!


Hari tak selalunya cerah
Cuba kau tengok, kalau pagi panas elok
Tak semestinya petang tu tak hujan
Kalau hari ni kau ada kat atas
Tak menjamin esok hari kau tak akan ada kat bawah
Sebab tu lah
Hati mesti mau kuat beb!


Hari ni kau jatuh
Cuba kau bangun balik
Luka sikit tak apa
Biar berdarah sekalipun
Yang penting, kau gagah dan bangkit semula
Jadi, untuk bangkit
Hati mesti mau kuat beb!


Kau nangis bila kau jatuh
Kau mengadu dekat Tuhan
Kau kata ini semua tak adil
Apa laaaa kau ni...tak baik tau
Tapi Tuhan tak marah pun bila kau cakap kat DIA macam tu
Sebaliknya DIA bisik kat corong telinga kau
"Dan janganlah kamu merasa lemah dan jangan pula bersedih hati sebab kamu paling tinggi darjatnya jika kamu orang beriman" - Al_Imran : 139
 Dan dan je air mata kau meleleh kan
Sebab tu, apa pun yang jadi
Hati mesti mau kuat beb!


Kalau hari ni kau ada kat atas
Jangan sekali-kali kau sombong
Allah SWT tak suka tau
"......Dan Allah tidak menyukai setiap orang yang sombong dan membanggakan diri" -Al_Hadid : 23
Fitrah manusia, mesti ada je hal yang nak dibanggakan
Jadi, nak elakkan penyakit riak, bongkak, sombong bagai tu
Hari mesti mau kuat beb!


Setiap kali kau rasa susah hati
Kau pergi dekat DIA kan
Saat orang tak nak dengar apa kau cakap
DIA tetap setia dengan kau
Sebab DIA dah pesan,
"Wahai orang-orang beriman. Mohonlah pertolongan kepada Allah dengan sabar dan solat. Sungguh Allah beserta orang-orang yang sabar" -Al_Baqarah : 153



Pendek kata, apa-apa hal pun
HATI MESTI MAU KUAT BEB!


nota 1 : maaf atas gaya bahasa yang terlalu mengikut arus kemodenan semasa
nota 2 : tukarkan 'kau' kepada 'aku'
           
Ya, ini kisah 'aku'!





February 2, 2013

Story of Kids Posting


Actually I'm thinking of writing this entry month ago but no time (typical answer to replace the word 'lazy' :P ) Hmmm...

Paediatric Posting
I enjoyed the posting very much! (which I think only some would agree with me)
I loved everything about this posting.
Just name it. The specialists. The registrars. The MOs. The HOs. The staff nurses. The parents. The kids themselves. The environment. The diseases as well. The rotations that we have to go through. Ward rounds. Case presentations. Log book. So called 'brain wash' sessions. And also my teammates.

I am so glad to mention here that all the paediatricians are SO NICE! No doubt. They are willing to help you anytime, anywhere. Their words are really comforting (maybe because they works with kids which are soft in nature?). They teach you clinical things, they 'scold' you but in the same time, they put some motivation words that give you the inner strength to move on as a medical student towards the end. That was what I realized (I didnt know about the others).

Tapi...

Tapi...

Tapi...

'Ku sangka panas hingga ke petang, namun hujan di tengah hari'

Everything went smoothly until my exam day T______T
It totally ruined my excitement.
There are 2 things that I'm really scared of when it comes to exam.

First, 'blackout' in the middle of exam!
You are pretty sure that you know the answers of the questions being asked by examiner but somehow, you unable to find them as they are scattered somewhere in your brain OR if it is there, it doesnt want to be spoken out. Goshhhhh and it happened to me *insert frustated icon here*

Second, misunderstood the instruction. Arghhh...dont want to elaborate more. *again, insert frustated icon here*

My beloved supervisor, Prof Nik said when he asked me how was the exam, "It's ok if you couldnt perform well in end posting exam provided that you know where and what is your weaknesses.Then, you will try to improve it. Your aim is Professional Exam. Year 5 is not like Year 4. In Year 4, you failed the posting, you have to do remedial or repeat the whole year. But in Year 5, it's not like that. It's just carry forward mark for your Pro 3."

See, I told before right? Paediatricians' words are really comforting.

Suddenly I felt guilty. I know I can do much better than this. I really didnt want to disappoint my doctors but I already did. I hope for the second chance but we know, it doesnt always come.
And I accept whatever the result is going to be.

Yoshh hang on Nana! Be a fighter!





The picture above is not me of course. This is my friend (refuse his name to be revealed) who did ET (exchange transfusion) during oncall in NICU a night before i did. FYI, there is a baby on the cot. We draw abnormal blood from the umbilical artery/vein and exchanged it with the normal blood. It is the management for baby with severe jaundice. Ohh btw, the clock there is not just a reminder of time but a very important tool here because we need to draw the blood slowly in 1 minute. I managed to do umbilical catheterization also!Yeaa

*no picture of mine because was busy drawing the blood as Dr Syed left me alone to finish the 15 cycles :p *