CARILAH CINTA ILAHI NESCAYA KAMU AKAN MENDAPAT CINTA MANUSIA


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم


Ya Allah!Limpahkanlah rahmat yang penuh dan kesejahteraan yang sempurna ke atas penghulu kami Nabi Muhammad SAW yang terungkai dengannya oleh simpulan dan terhapus dengannya oleh segala kesusahan dan diselesai dengannya dengan segala hajat dan dicapai dengannya segala kegemaran dan mudah-mudahan cantik kesudahan serta diharapkan turun hujan dengan berkat wajahnya yang mulia.Dan juga di atas keluarganya dan sahabat-sahabatnya pada setiap detik dan nafas dengan bilangan setiap yang maklum bagiMu.



October 10, 2011

~Just Smile~ x susah pon kan?

Hari ini saya gembira
Senyum saya sedikit lebar
Kalau dulu senyum saya 2 inci,hari ni dah jadi 5 inci!
Kenapa?

1.Tadi saya dah jumpa balik roomate sayang saya masa kat KMPP dulu.It was about 3 years kami totally lost contact.Cuba trace beliau kt facebook tp x jumpa.Patutla,rupa2nya dia gabung nama dia + nama bf dia kt fb.Yu Lin,my awesome Chinese roomate.Miss u!

2.Saya ada kawan2 SGG saya yg always bagi support esp di saat2 macam ni.Exam.Exam.dan Exam.Tak tahu bila exact date akan exam tp saya harus bersedia bila2 masa je.Dan mereka ada walaupun hanya dengan ucapan 'all the best nana sayang'.

3.Best kan bila dapat borak ngan mak.Lebih2 lagi saya yg dah 2 minggu tak balik rumah.Opah tanya bila nak balik.Rindu nak gaduh.Mama pulak duk cerita itu & ini.Pasal Imi yg patah kaki kejap sbb kereta dia Uni pinjam.Bila saya tawarkan bawak je la miss pinky tu g KL,dia kata x pe la sbb perlu standby bila2 masa boleh kena pggl utk offshore lg.Orang laut la katakan.Kisah Uni yg 'ter'pancitkan tayar kereta.Ish macam2.Dan yang paling best bila sampai cerita budak2 comel saya.Inas dah jalan merata dah.Pantang tinggal sikit,satu rumah dia tawaf.Naim dah pandai cakap omputih.'I dont want'.Cakap la apa pun,itu je yg dia akan jawab.Mentang2 la tadika taraf 5 bintang.Nabil macam biasalah.Abang kann..

4.Dan petang tadi saya dah hantar 2 case write up + log book yg Alhamdulillah penuh diisi kecuali part Radiology utk 5th year.Harap Prof faham & satisfied.Tak mau jadi mcm sblm ni dah.Kawan kata boleh jd log book contoh ni.Ye laa,I have to,by hook or by crook.Kalau tak,maybe I am the next victim.Nauzubillah...mintak jauh kan.

5.Sekarang ni nak cover case sorang  mak cik ni pulak.Diagnosed with uncontrolled HPT/DM,CKD stage III,HPL & IHD.Semoga dpt present dgn baik dpn Dr esok.

6.One more!My beloved friends,please pray for me and so do my colleagues.Semoga kami semua lulus dlm ujian dunia ni,exam 1st posting.Semoga Dia lancarkan ilmu perubatan kami yakni ilmu yg datangnya dari Dia dan diamanahkan kepada kami.

7.By now,I should be ready!Seminggu lebih je lagi.Nak tonggang terbalik dlm wad Medical pon dlm seminggu ni je pon lagi.Moga Dia kuatkan jiwa,hati,semangat ini dan permudahkan segalanya...insyaAllah :))


Biarla kalau orang lain tak nak senyum pon
Diri sendiri senyum,hati sendiri yang senang
SMILE is proven to be the best therapy!

No comments: