CARILAH CINTA ILAHI NESCAYA KAMU AKAN MENDAPAT CINTA MANUSIA


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم

Ya Allah!Limpahkanlah rahmat yang penuh dan kesejahteraan yang sempurna ke atas penghulu kami Nabi Muhammad SAW yang terungkai dengannya oleh simpulan dan terhapus dengannya oleh segala kesusahan dan diselesai dengannya dengan segala hajat dan dicapai dengannya segala kegemaran dan mudah-mudahan cantik kesudahan serta diharapkan turun hujan dengan berkat wajahnya yang mulia.Dan juga di atas keluarganya dan sahabat-sahabatnya pada setiap detik dan nafas dengan bilangan setiap yang maklum bagiMu.



November 11, 2011

Kalau aku seorang chef...

cik wan : bestnyerr nanaaa! *sambil jilat sudu*



imi : pandai nana buat sauce









 anis : naaa!sedapnyee


 aju : macam secret recipe dah naa


 tini : naa,order satu utk raya ni ye


 saya : masin!! :p


 *btw,masakan ini menggunakan susu cair instead of santan.sihat!*





 opah : manis!


 *suka kombinasi colour ini :D*


 akak : ini memang kepakaran nana!


 nabil : alaa telur jer? :p





mama : sedapp!


************************************

antara air tangan saya
of course la tak sehebat kalian kan?
saya ni jenis malas ke dapur
biasalah budak masuk asrama umur 13 tahun *alasan*
sekarang ni je saya macam 'eh sampai bila aku nak jadi tak tahu masak ni?'
maka saya pun mula lah belajar2 campak apa sahaja bahan ke dalam kuali dengan harapan menjadilah ia suatu makanan yang boleh dimasuk ke dalam perut

yang paling syok kan bila dapat hidang tetamu yang datang ke rumah masa raya Aidilfitri hari tu dengan air tangan saya sepenuhnya
menu SOTO - pertama kali buat dan memang dah lama teringin nak buat
~(^_________________________^)~

mood : teruja tengok MasterChef Malaysia

2 comments:

~black heron~ said...

OMG! u make me drooling...
bilolah saya nak jadi sehebat anda..
wi gak aura ko sy sikit.. hehhe..
panda masok nasi goreng pun xpo doh sy ni gak.. hahah

ishanokokoro said...

hebat mano nyo black heron..ore lain jauuuhh lagi hebat...huhuu
eh2 buke kito sokmo wat nasi goreng dh ko tahun lepas?