CARILAH CINTA ILAHI NESCAYA KAMU AKAN MENDAPAT CINTA MANUSIA


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم


Ya Allah!Limpahkanlah rahmat yang penuh dan kesejahteraan yang sempurna ke atas penghulu kami Nabi Muhammad SAW yang terungkai dengannya oleh simpulan dan terhapus dengannya oleh segala kesusahan dan diselesai dengannya dengan segala hajat dan dicapai dengannya segala kegemaran dan mudah-mudahan cantik kesudahan serta diharapkan turun hujan dengan berkat wajahnya yang mulia.Dan juga di atas keluarganya dan sahabat-sahabatnya pada setiap detik dan nafas dengan bilangan setiap yang maklum bagiMu.



November 20, 2010

25 ----> I have been tagged!

"once you have been tagged,you are supposed to write a note with 25 random,things,facts or goal about you.at the end,choose 5 people to be tagged.you have to tagged the person who tagged you.if i tag you,its because i want to know more about you."


1.saya tak suka pink!sgt girgirl,so tak mau!
.tapi kan sejak dua menjak ni ;
-botol air pink
-seluar tidur pink
-pencil case pink
-selipar bilik yg ada muka bear kt depan pun pink
-etc2
dan yg plg obvious masa nk beli winter suit sblm pg Aussie dulu,head to toe all PINK!
sampaikan org kedai tu pun perasan,'suka pink',katanya...
so,konklusinya,PINK ok what!and i LIKE pink



2.recently being a stalker!opsss...big secret already revealed!
tapi tu dulu la,skrg ni da tak da.buat sakit hati jer.rimas.and then sedih!last2 deactivate
account fb.euyyy..childish!kechiwa la katakan...


3.RM400 milik saya lesap begitu sahaja,lebih cepat drp sekelip mata!Ini gara2 ejen insurans tu la & saya sendiri pon tak tau macammane saya boleh bg kad bank saya begitu sahaja kat orang tu.BETUL saya mmg akan sgt2 berhati2 dgn org2 macam ni dah lepas ni.Moga Allah lindungi saya & juga kalian.Amin~
(akak:dont ever show that u'r in hurry while u'r in shopping complex.if so,u'r their main victim)

4.setakat di tahun 3 ni,tiap2 hari minggu saya akan balik,walaupun sekejap.

5.suka dengar lagu bila buat kerja selain baca buku.cnthnya masa kemas bilik/rumah,lipat baju,driving etc2.kdg2 tgh dgr lecture pon saya pakai headphone.tapi itu jarang sekali la,hanya on kalau lecture itu tersangat2 la boring!

6.suka jalan pegi kelas sorang2.suka hati saya jer nk jln lmbt2 atau nk jln cpt2.tak payah kejar2 atau tggu2 kawan lain jalan.

7.suka WINDOW shopping!sorang2!best!syok!tak payah pikir orang lain.dari satu kedai ke satu kedai saya singgah.semua department store saya lawati.nak berlama2 pun tak pe sbb saya
sorang jer.

8 .
agak cerewet bila nk beli my own stuff.ambik,letak!ambik,letak!ada satu kali tu akak bwk saya pergi Lot 10 together with mom & bro to buy me some dressess(sbb dulu saya hanya pandai pakai long sleeves yg bsr2 je).2 jam pusing,satu dress pun saya tak lekat.ini tak kena,itu tak kena.akak da fed up da.mama da lenguh da.last2,lps try byk kali,saya pun ambik la dua psg dress ni.tu pun sbb tak nak bagi akak continue nagging.bila blk try btl2 dpn cermin,cantik la plak.hehe.br la nmpk feminin sket.

9.keluarga adalah segalanya2 bagi saya.nyawa saya.kehidupan saya.tanpa mereka,saya tak akan mampu jalani kehidupan ini dengan baik.

Ya Allah,aku pohon kepadaMu,Kau kurniakanlah keampunan kepada kedua ibu dan bapaku dan kasihilah mereka sebagaimana mereka mengasihiku sejak aku masih kecil.Dan Kau satukanlah hati2 keluarga kami dan janganlah Kau pernah menimbulkan rasa tidak senang dalam hati kami terhadap satu sama lain.


glitter-graphics.com


10.saya sayang sahabat2 saya.saya tak nak kehilangan m
ereka.sebab mereka,saya mampu tersenyum.dengan mereka,sedih saya hilang.saya tak boleh tengok sahabat saya menangis.kalau tak,air mata saya akan jd tersangat la murah.saya nak jadi sahabat terbaik.saya nak berkongsi kesedihan sahabat saya.saya nak pinjamkan bahu saya tatkala mereka berduka.saya gembira andai mereka gembira.

glitter-graphics.com


11.sekarang ni tahun 3.tak lama lagi saya nak Professional 2,final exam yang akan menentukan samada kami layak atau tidak untuk naik Tahun 4 nanti.jadi saya kena kerja lebih keras.2 years' topic should be covered plus the basic ones during 1st year.mampukah saya?InsyaAllah saya ada Allah.kalau saya terus berusaha & berusaha,kenapa tidak?

Ya Allah,permudahkan lah urusan kami & jadikanlah kami kuat untuk mengharunginya.

12.saya ada satu pendrive Kingston 4G warna kuning.saya sangat sayang pendrive ni.ada keychain boy yg tgh grin + tali penguin kuning + keychain 'N' (stands for Nana).saya memang akan sentiasa bawa pendrive ni pegi kelas,senang nak ambik softcopy dlm desktop kt depan.

13.saya anak bongsu drp 5 beradik.yang sulung & bongsu adalah perempuan.3 kat tgh semua lelaki.kata mama,anak perempuan sbgi pembuka & penutup.beza umur saya & akak adalah 12 tahun.akak cerita masa mula2 mama conceive dulu,akak selalu solat hajat & doa biar kali ni dapat adik perempuan pulak.tup tup,dapatla saya.hehe.Love u sist!

glitter-graphics.com


14.dulu masa kecik2 saya agak boyish.mana taknya,atas2 tu semuanya abang.abg main car control,saya nak main jgk.abg main bola kaki tiga,saya nak ikut jugak.tapi saya still suka pki skirt!dan saya mmg byk koleksi gaun masa saya kecik2 dulu.teeheee~

15.orang kata muka saya ikut muka arwah baba.dan saya pernah dengar anak yang mirip muka ayah,itu adalah sesuatu yang baik.tapi saya lupa apa perkara yang baik itu.

16.saat ini saya teringatkan anak2 buah saya,Nabil,Naim & Inas.Su Nana rindu kalian!!



17.saya ada 'smiley' yang saya gantung kat cermin bilik.supaya setiap kali saya pandang ke arah cermin,saya akan SENYUM.dan saya suka senyum.senyum itu kan penawar.dan penawar kepada kedukaan adalah senyum.bukan sahaja kedukaan kita malah mungkin kedukaan insan di seliling kita juga.jadi senyumlah sentiasa.

18.kat atas katil saya sekarang ada bantal 4 segi kecil kaler pink & bear doll kaler putih + pink,nama kuma.maksud kuma dalam jepun adalah 'bear',pemberian seorang sahabat baik saya sebelum dia berangkat ke jepun awal tahun dulu.bantal tu pulak junior saya yang bagi sempena hari lahir saya yg ke-17.tiap2 mlm saya akan peluk dua2 ni sbb saya sayang pemberi2nya.



19.saya mula tulis diari masa darjah enam.semuanya bermula drpd seorang guru bahasa Inggeris kami masa 6 Arif dulu yang menasihatkan kami agar tulis diari.so that in the future,we have something that we can recall back,regardless of their importance.jadi,sekarang,saya ada byk koleksi diari saya sendiri.bila baca2 balik,saya akan gelak sorang2.tapi takut jgk kalau2 ada org baca nnti.malu!!

20.saya juga suka kumpul whatever notes,cards,dedication cards and even surat blk rumah yang pihak sekolah bagi setiap bulan yang sepatutnya utk ditunjukkan kpd parents.dlm surat
tu,kawan2 saya akan wish 'Happy Holiday','balik mmoleks','jaga diri' etc2 dgn sgt kreatifnya.hehe.ada sekali tu,ada seorang kawan baik saya ni,dia bg surat 2 helai yang dilipat kecil memanjang.saya bukak surat yang tertulis '1st' dulu.lps baca surat tu,saya menangis.menangis yang betul2 punya la.kata kawan saya,dia nk tukar sekolah.sbb dia sakit.sakit yang tak boleh bertahan lama.lps cuti nnti,saya tak akan jumpa dia lagi sbb dia dah tukar sekolah masa tu.macam2 lagi dia tulis dalam tu.dia kata dia syg sgt saya.dia tak mampu
nak tgk saya sedih,jadi sbb tu dia terpaksa tulis surat.bila saya bukak surat yg tertulis '2nd',saya menjerit "BILAAAAAAAAAAAAAA jahat!"(masa tu saya msh pggl dia Bila instead of Lamat[Nabila Mohamed]).rupa2nya dia saja nk kenakan saya.dia tipu saya.lps tu dia dtg pujuk saya balik.adoiii...jahat kan mu lamat.penat aku nangis.huhuuu~

21.saya suka baca novel Hlovate.bahasa sempoi,mudah & ringkas!tapi mesejnya padat.

22.td saya baru beli termos kecil yang cute.tp murah jer la.tak tahu mampu bertahan lama mana.untuk saya bawak nescafe panas pegi lecture pagi2.supaya saya tak ngantuk dalam kelas nnti.sbb kalau beli nescafe hari2 kat kafe,sengkek la nnti kan.

23.saya ada seekor kancil putih.maksud saya kereta kancil.kancil tu ada la kot usia 10++ thn.mana taknya,sejak abg saya yang sulung kat universiti lg,mama dah belikan dia kancil tu.sekarang ni saya la pulak yg guna since dia dah ada kereta lain.walaupun dah lama,kancil tu masih lagi mampu berkhidmat utk tuannya walaupun byk jgk berhabis duit utk maintain kereta tu.nak jual,abang kata sayang sbb enjin turbo.jadi,pergi-balik saya usm-rumah guna kancil tu la.terima ksih ye mr kancil.saya sayang kamu!



24.saya nak beli cadar yg best utk katil bersaiz queen saya kat rumah supaya saya boleh tidur dengan seenak2nya (walaupun tanpa cadar itu sekalipun,saya mampu utk tidur lena.hehe).tapi sampai sekarang saya masih belum berkesempatan utk benar2 pergi membeli.kata cerewet
kan....

25.and last but not least,i really want to change myself.saya seronok bila tgk kawan2 saya yang dulunya tudung mereka dililit habis-habisan,tapi sekarang tudung bidang besar yang menutupi separuh daripada tubuh mereka.saya gembira melihat kawan2 yang sentiasa melapangkan masa mereka utk berjemaah di masjid & menghadiri usrah+tazkirah di masjid.saya akan terpaku melihat kawan2 yang sentiasa mggunakan nada yang rendah & lembut setiap kali berbicara dgn kaum sejenis.saya suka melihat mereka yang sgt menjaga pandangan mereka drpd perkara2 yg dirasakn tidak perlu.saya suka melihat mereka yang masih mampu tersenyum walaupun saya yakin ada perkara yang membebani mereka saat itu.dan saya pula?

The hardest battle is when you are against yourself
-Hlovate-


sekian.

tag : saiduck

(just this person at this moment)



2 comments:

Unknown said...

terima kasih kerana sudi menjawab tag ini..hihi
meh ore teko,kuma tu mesti kak bila wi kan??lalala
dan bantal tu???emmm..pk dulu..>.<
ooo..rupenye ade cite disebalik deactivatenye fb:p
berigat..hihihi>.<

nice knowing u,cik irmi..:D

ishanokokoro said...

tenkiu cik datul for tagging me ^_^
nice knowing u too..