CARILAH CINTA ILAHI NESCAYA KAMU AKAN MENDAPAT CINTA MANUSIA


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم


Ya Allah!Limpahkanlah rahmat yang penuh dan kesejahteraan yang sempurna ke atas penghulu kami Nabi Muhammad SAW yang terungkai dengannya oleh simpulan dan terhapus dengannya oleh segala kesusahan dan diselesai dengannya dengan segala hajat dan dicapai dengannya segala kegemaran dan mudah-mudahan cantik kesudahan serta diharapkan turun hujan dengan berkat wajahnya yang mulia.Dan juga di atas keluarganya dan sahabat-sahabatnya pada setiap detik dan nafas dengan bilangan setiap yang maklum bagiMu.



November 25, 2010

feel good when good people surround u

Alhamdulillah...
Segala puji bagi Allah,Tuhan semesta alam.
Al-Wahhab,Yang sangat memberi
Ar-Razza',Yang sangat memberi rezeki
Syukur ke hadrat-Mu atas segala limpahan nikmat,rahmat & rezeki kepada hamba yang hina dan daif ini
Sesungguhnya hanya kepada-Mu tempat kami memohon & meminta
Kerana Kau sahaja yang mengetahui luar & dalam kami

"Berdoalah kepadaKu,nescaya akan Aku perkenankan bagimu.Sesungguhnya orang yang menyombongkan diri daripada menyembahKu akan masuk neraka Jahanam dalam keadaan hina dina"
(Surah Ghafir : 60)

Berdoa bukan untuk memberitahu Allah apa yang kita pinta kerana tanpa diberitahu pun,Allah sedia mengetahui.Doa ialah tanda pengabdian seorang hamba kepada TuhanNya.


21 tahun
sering dikaitkan dengan KUNCI KEBEBASAN
mereka yang mula mencapai usia ini dianggap sudah mampu berdiri di atas kaki sendiri
sudah mampu menetukan hala tuju hidup sendiri
pendek kata,SUDAH MATANG!

dan semalam,tarikh 24 November 2010,genaplah usia ku 21 tahun
sudah 21 tahun kiranya aku meminjam nikmat Allah
nikmatNya yang tak terhitung yang kadang2 aku lupa bahawa aku hanyalah seorang 'peminjam'
sehingga Dia mengambil kembali nikmat itu,aku harus sentiasa bersedia
bersedia dgn bekalan yang sehingga hari ini hanyalah ibarat sebutir zarah yang tenggelam di dasar lautan dunia,tidak mampu dilihat dengan mata kasar hatta dengan electron microscope tercanggih di dunia sekalipun.

*******

Thank u very much to all my friends,family for the 'Happy Birthday' wishing and all the prays,warm thoughts and also presents/cards!.Really really appreciate them.May same wishes go with u all also.I tried my best to reply all the wishes in fb,hp and in person (cam artis la plak rase.teeheee~)and thanks God,I manage to do that :)

Know what,im now waiting for the real KEY from mama!Ngeh3
"Happy 21st Birthday.Gift will be given later because stock is not available!Love from Mama and Opah"
Look flat but really deep meaning inside.Ho3
Cannot wait already!Tapi pesan mama,
"Sabar2 la.Allah sayang kepada hambaNya yang sabarkan"
Owh ok!

Special thanks to my bestie,cik ~BILA~
sbb buat entri khas utk saya dlm blog dia.same mcm thn lps.sgt2 terharu ~(^___^)~
saya x tahu kenapa air mata saya akan sentiasa bergenang setiap kali saya baca apa2 drp dia,x kira kat fb mahupun blog!dan semalam mmg saya nangis lagi bila saya baca entri tu!waaa~
ni mesti aku rindu sgt ko mu lamat!

Dan pastinya buat geng MANIC!!
Cikah,Onie,Ainin,Naddo,Bebi,Farahin,Mira & Farah
How a good prank,girls!(Mira tak termasuk sbb dia pun kna tipu sama mcm saya)
Beberapa minit sblm berdetiknya jam menunjukkan angka 12tgh mlm,Ainin(rumet) tercungap2 masuk bilik sambil pgg kotak kt tgn lps main bola keranjang ngan Farah(diorg mmg suka main tgh mlm sbb x de org nk kacau)

"Jom celebrate besday Mira!"
(besday mira sehari lps saya,25 nov)

Aku on jer walaupun act segan sbb mungkin diorang just nak sambut dgn pblmates jer.lagipun mst ada makan2 which was allocated before among them.klu aku pg satgi,x cukup lak mknn.ha3
Tapi aku pergi jgk sbb kitrg pun pernah celebrate besday Ainin sama2 2 days before.Dengan mengekalkan baju tidur Pooh labuh kaler biru(Ainin kasi as birthday present.tq rumet sayang) + cardigan labuh + tudung,kami pun bersama2 lah turun menuju ke court netball.Kononnya nak suprisekan Mira la.Tapi dari jauh lagi dah nmpk lilin menyala2 liuk lentuk kt tgh2 court tu,x de dah la suprisenya kat Mira tu,aku pikir.Mst dia dah boleh agak nk celebrate birthday dia.Aku pun punyala bersungguh lari dgn Farah & Ainin sbb excited nk keliling kek Mira tu.Aku ada perasan bayang2 org kat belakang pokok sekitar tu.Kata Ainin,itu Naddo ngan pblmates dia yg lain yg join sama.Sekali bila kami dah nak sampai kat kek tu,tiba2 menjelmalah 4 lembaga yang aku cukup kenal siapa mereka.Naddo,Farahin,Cikah & Onie!

SURPRISE
nana & mira!!!!!!

Rupa2nya itu adalah kek kami berdua!!!
Diorang kata kat Mira nak celebrate birthday aku.
Diorang kata kat aku nak celebrate birthday Mira.
So for sure la tiada keraguan di situ!
Hahahahah.
Aku betul2 x expect.Naseb baik x nangis tgh2 court tu.
Kata Mira,"ingtkan nana lari td sbb excited nk tgk kek sndiri"
Aku gelak guling2!
Dan malam tu,kami makan puas2,gelak puas2,sembang kuat2,photoshoot byk2.
Hilang segala resah.Hilang segala duka.
Yang ada hanyalah kegirangan kami dgn bersaksikan bintang2 malam dan lakaran sebuah memori yg akan aku ingat sepanjang hidup aku.
Benarlah,indah sebuah PERSAHABATAN itu!

Ya Allah
Sahabat buat hati gembira
Mesra kami penawar duka
Rindu kami menambah rasa
Rajuk kami membuah ceria

Ya Allah
Silaturrahim kami Ukhuwwah Fillah
Bermusuh kami Nau'zubillah
Berpisah mati InsyaAllah
Penyembuh rindu doa Rabithah

Ya Allah
Satukan hati kami di dunia
Rahmati kami meniti usia
Terpisah kami di alam nyata
Temukan kami di alam syurga
Ameen


AS THE CONCLUSION,I'M NOW 21...SO BE MATURED PLEASE NANA!



No comments: