CARILAH CINTA ILAHI NESCAYA KAMU AKAN MENDAPAT CINTA MANUSIA


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم

Ya Allah!Limpahkanlah rahmat yang penuh dan kesejahteraan yang sempurna ke atas penghulu kami Nabi Muhammad SAW yang terungkai dengannya oleh simpulan dan terhapus dengannya oleh segala kesusahan dan diselesai dengannya dengan segala hajat dan dicapai dengannya segala kegemaran dan mudah-mudahan cantik kesudahan serta diharapkan turun hujan dengan berkat wajahnya yang mulia.Dan juga di atas keluarganya dan sahabat-sahabatnya pada setiap detik dan nafas dengan bilangan setiap yang maklum bagiMu.



November 30, 2010

Study weyh!!

Study la!!
Bakpo malas sgt ni?
X kaba ingat ko nk pekso dh ni?
Selanjar 3 70 hr jah lg.
Pro II 110 hr jah lg.
Kalu nk maen pon,ngaji la dulu.
At least,prabes 1 topik ko dulu,br lah nk fb ko,google search ko,tgk gmbr ore kawen ko.erkk??
Deh?deh?
x maroh,cumo nk nasihat jah.
Pro II nnti bukae calang2 pekso.
Kalau fail,keno repeat smula tahun 3.
X ko nya'nyo tu?bazir jah maso sthn.
Betul dop?
So,ngaji dulu deh?
Gni la,wat reward ko diri sendiri.
Macam hok 'nucleus accumbens' wat tu.
Setiap kali habis study 1 note dgn bersungguh2,br bleh maen tenet.
Tu pun dlm maso 10-15 mnt jah.
Phtu smbg blk ngaji.
Habis jah,bg reward lagi skali.
Hehehe.
Ingat lps Pro II nnti,cuti 5 BULAN!
Maso tu,buat lah nak wat gapo pun,tak dop ore nak sekat.
Nak tido dr pg-mlm ko,maen spnjg hari ko,ngadap tenet 24 jam ko,duk melangut dpn tv ko,x kesoh pon.Buat la nak buat gak.
Tapi sblm tu,keno ngaji dulu.
Biar lulus Pro II,br sedak cuti nnti.Tak dop la nk depressed2 kan?
Hohooo~
K,selamat belajar wahai Puteri Nana! :)
(kompem grandious delution..haha)

Regards,
AKU

*nucleus accumbens is the part of our limbic system in the brain that give us reward each time we have done a good thing.eg : it give us sense of pleasure or feeling of satisfied when we finished our report that need to be sent to the lectures :)

*grandious delution is belief of exaggerated self importance.eg : I'm the King!I'm the Prime Minister of Malaysia.

No comments: