CARILAH CINTA ILAHI NESCAYA KAMU AKAN MENDAPAT CINTA MANUSIA


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم

Ya Allah!Limpahkanlah rahmat yang penuh dan kesejahteraan yang sempurna ke atas penghulu kami Nabi Muhammad SAW yang terungkai dengannya oleh simpulan dan terhapus dengannya oleh segala kesusahan dan diselesai dengannya dengan segala hajat dan dicapai dengannya segala kegemaran dan mudah-mudahan cantik kesudahan serta diharapkan turun hujan dengan berkat wajahnya yang mulia.Dan juga di atas keluarganya dan sahabat-sahabatnya pada setiap detik dan nafas dengan bilangan setiap yang maklum bagiMu.



January 4, 2011

hari ni hari ulangtahun desir2 sakura

Hari ni hari ulangtahun kelahiran cik desir2 sakura
merangkap seorang sahabat yang paaaaling baik dengan saya
saya mula2 kenal beliau masa minggu orientasi kat SMSTMFP
kami satu kumpulan
habis minggu orientasi,saya dapat masuk kelas Jepun,kelas Delta
dan beliau dapat masuk kelas Arab,kelas Alpha
gara2 tak de kawan masa mula2 masuk kelas tu & atas nasihat Opah,saya masuk la kelas Arab jugak
"nanti dalam kubur,Malaikat tanya dalam bahasa Arab,bukan bahasa Jepun" - Opah

Dari tingkatan 1 sampai la tingkatan 5,kami kawan
dari hari ke hari,kami makin rapat
banyak kot rahsia2 & cerita2 yang tersimpan antara kami
macam2 termasuklah rahsia hati
o0opsss.....teeheeee~
dan kami pernah berjanji nak duduk berjiran bila dah kahwin nanti
kata kami,senanglah kalau saya gaduh dgn husband(future) nanti,boleh la saya lari tidur rumah beliau
hohoooo..
(psst : we maroh dop?kuang3)

Sepanjang 5 tahun tu,banyak kali jugaklah kami bermasam muka
al-maklumlah,bila dah rapat sgt,salah sikit jer,mudah jer nak terasa hati
tapi tak lama pun
saya pujuk beliau & beliau pujuk saya
masa saya marah,beliaulah yang terpaksa tadah telinga dengar bebelan saya
masa saya sedih,beliaulah yang akan pegang bahu saya & suruh saya banyak2 bersabar
dan masa saya gembira,beliaulah jugak yang akan menemani saya senyum sepanjang hari
(lebih2 lagi klu yg berkait dengan 'saru' kan lamat...aiiyakkk)
saya ingat lagi,saat saya diselubungi kesedihan yang amat sangat atas pemergian arwah baba,beliau tak pernah sekalipun tinggalkan saya
beliau akan selalu ada dekat saya
dan kalau tiba2 air mata saya tumpah mengingatkan arwah baba,tangan beliau akan menggengam kemas tangan saya sebagai tanda semangat agar saya kuat
"aku ada bila2 masa" - lamat

Hmmm...banyak sangat kot koleksi cerita suka duka kami selama 5 tahun kat sekolah tu
kisah ambik gambar dlm troli dgn set2 ni,berebut ambik tray dlm dewan makan,pergi bg 'lecture free' kat junior form 1 & 2,main berebut tiang,skodeng mereka2 yg berkenaan,bukak puasa dlm dorm instead of dining hall sampai kena marah dgn warden bla bla bla....

Tapi hari ni dah lain dah
dah tak ada cerita budak2 'juruh' ni
dah tak ada lagi telinga yang sudi nak dengar bebelan saya
tak ada lagi tangan yang akan memeluk bahu saya tika saya sedih
dan tak ada lagi senyuman yang nak menemani cerita2 gembira saya
beliau sekarang ni dah jauh
kat JEPUN sana nun
tooi kan?
saya jugakla yang masih lagi di jalan yang sama menghala ke sekolah faris dulu ni

tapi..
biar jauh di mata,tapi dekat di hati
dan beliau selalu dekat di hati saya
doa saya akan sentiasa dibawa angin dan terbang mencari beliau walau nun jauh di sana
semoga ikatan ukhwah yang terjalin 9 thn ni akan terus bersemi sama seperti bunga2 sakura yang indah mekar bila tibanya musim bunga...

kan lamat kan?kan?kan? ~(^_______________^)~




:: terima kasih sebab jadi sahabat terbaik buat aku ::

doa aku semoga mu sentiasa dalam rahmat-Nya,sentiasa diberikan kekuatan oleh-Nya utk menempuh apa jua ujian yang telah Dia tetapkan utk mu...jangan risau kalau bersedih kerana Allah sentiasa ada utk mengelap air mata mu dengan ayat2 cintaNya yakni Al-Quran...semoga mu sentiasa ceria & aku doakan kejayaan mu kat Jepun sana nun ye..
SELAMAT HARI LAHIR LAMAT

SAYANG MU SOKMO2 ~~


p/s : ayat beliau kat wall fb saya suatu ketika dulu yang betul2 buat saya terharu dan menitiskan air mata
"Persahabatan bukan terletak pada banyaknya pertemuan,bukan pula pada manisnya kata-kata..tapi PERSAHABATAN terletak pada ingatan seseorang terhadap sahabatnya sendiri dalam setiap doanya..
rndu kamu na..x jupo lg sahabat setanding mu.tp xse dh sahabat hok lg baik dr mu,sb ada mu pon cukup dh utk aku..."

2 comments:

desir2sakura said...

tq my dear doctor..kamu sahabat dunia akhirat..syg mu naa krn Allah :')

ISHANOKOKORO said...

my pleasure darling :)

lamo tau dop aku tggu hr ni sbb nak wat entry ni..huu~
seb bek tenet x wat prangai :)